Åhléns är inne i en expansionsfas med en målbild om en butik i varje svensk stad. Under andra halvan av 2023 har kedjan offentliggjort två nya butiksetableringar i mellersta Sverige. Det nya varuhuset i centrala Mora blir beläget i f.d. Hemköps lokaler.
– Det är med stor glädje vi hälsar Åhléns varmt välkomna tillbaka till Mora. Med det här positiva beskedet kan vi knappast få en bättre start på 2024 – en återetablering har legat högt upp på önskelistan sedan de lämnade stan för drygt sex år sedan. När vi nu inleder utvecklingen av butiken är det med högt ställda ambitioner, här ska vi skapa en riktigt bra och inspirerande butiksupplevelse, säger Markus Westman, kommersiell förvaltare, Diös Mora.
– Intresset för vår marknad växer och vi är glada över att starka aktörer som Åhléns vill vara med och utveckla utbudet i våra städer. Med en stark tilltro till den fysiska handeln, och drivkraften att skapa levande stadskärnor, har vi hittat ett riktigt bra samarbete med Ayad och hans team, säger Sandrina Zetterström, affärsutvecklare retail, Diös.
2022 förvärvades Åhléns av Ayad Al-Saffar, som ser positivt på den fysiska handeln och att etablera varuhus i mindre städer för att bidra till attraktiva och levande stadskärnor.
– Jag har lovat att ingjuta energi, liv och handel i mindre städer – och det löftet är jag glad över att kunna införliva i Mora. Staden har de senaste åren utvecklat sin position som besöksmål och är med sitt strategiska läge en knutpunkt för handel och annan besöksnäring och vi ser att det finns goda förutsättningar för en stark och levande handel. Jag ser mycket fram emot att öppna ett inspirerande Åhléns-varuhus i stans bästa cityläge, säger Ayad Al-Saffar, ägare och vd, Åhléns.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.