– Detta är fantastiskt roligt och ett kvitto på att det arbete som vi har lagt ner på service, tillgänglighet och bemötande har gett resultat. Vi har de senaste åren arbetat målmedvetet med att sätta våra hyresgäster än mer i fokus, till exempel genom införandet av en central kundservice, utökade öppettider och trygghetsåtgärder, säger Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör på Wallenstam.
Vinnarna utses bland ett antal företag som under 2013 genomfört kundundersökningar tillsammans med Aktivbo. Wallenstam vann priset i kategorin, största lyft inom serviceindex, det vill säga det företag som gjort den största förbättringen av sin service jämfört med förra mätningen. För att ha förbättrat sin service behöver man ha utvecklat sig inom kategorierna; Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent och Snyggt samt Hjälp när det behövs.
– Vi är mycket nöjda med resultatet, nu jobbar vi vidare med att ytterligare höja våra resultat och skapa ett ännu tryggare och mer attraktivt boende för våra hyresgäster, säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.
Priset delades ut av Aktivbo i samband med deras årliga Benchmark event på Berns salonger i Stockholm. Nominerade företag förutom Wallenstam var till exempel Bostads AB Mimer, Fastighets AB Balder och Svenska Bostäder.
Här är alla vinnarna:
Högsta Serviceindex 2013:
AB Tranåsbostäder (?500 lägenheter)
Fastighets AB Drömstan (500 - 2999 lägenheter)
Fastighets AB L E Lundberg (3000 - 8999 lägenheter)
AB Stångåstaden och Bostads AB Mimer (delat förstapris) (9000+ lägenheter)
Största lyft Serviceindex 2013:
Stiftelsen Arbetarebostadsfonden (500 - 2999 lägenheter)
Diligentia AB (3000 - 8999 lägenheter)
Wallenstam AB (9000+ lägenheter)
Högsta Produktindex 2013:
ByggVesta AB / Grön Bostad
Högsta Profil 2013:
Ludvigssons Fastigheter AB
Största lyft Serviceindex lokaler 2013:
Strängnäs Fastighets AB
Högsta Serviceindex lokaler 2013:
Henry Ståhl Fastigheter AB
Hederskristallen:
AB Svenska Bostäder
Motivering: ”Bolaget har under många år arbetat målmedvetet och systematiskt med hyresgästundersökningar. Kundernas önskemål och synpunkter är alltid prioriterade oavsett om det gäller bostäder eller lokaler och det kunddrivna arbetssättet är förankrat i hela organisationen. Man har också varit tidigt ute med att mäta och fråga hyresgästerna även när det gäller nyproduktion och ombyggnad av bostäder. Kort sammanfattat – ett föredöme i branschen”.
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.