Glow lanserades som Sveriges största livsstilsmagasin och svaret på brittiska Sainsbury Magazine för bara ett par månader sedan.
Men det bidde bara ett nummer.
- Det är jättetråkigt att vi måste lägga tidningen på is. Anledningen är en vikande annonsmarknad, framför allt i riksupplagan, säger Bengt Lundqvist, marknadsdirektör för Unibail- Rodamco, till Resumé.
Magasinet lanserades som ett livsstilsmagasin, med en upplaga på 325 000 exemplar, målgruppen var kvinnor i lägre medelåldern.
Tidningen skulle enligt planerna ha delats ut i Unibail-Rodamcos största köpcentrum, i nio editioner, sex gånger per år.
- Värdet på annonsmarknaden har inte på långa vägar nått upp till de nivåer som vi fick indikationer på från leverantören Appelberg. Vi kan köpcenter, inte tidningar, säger Lundqvist,
Tidigare har nämnts att satsningen var budgeterad till 20 miljoner kronor.
- Den siffran stämmer inte, den är betydligt lägre, säger Lundqvist till Resumé.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.