Image

Mall of Scandinavia firar en miljon besökare

Handel Den 12 november slog Stockholms nya shoppingdestination upp sina portar. Drygt två veckor efter invigningen firar Mall of Scandinavia att centrumet har haft en miljon besökare.
Publicerad den 1 December 2015
Mall of Scandinavia kan efter drygt två veckor räkna in sin miljonte besökare. Bild: Henrik Ekberg
Mall of Scandinavia kan efter drygt två veckor räkna in sin miljonte besökare.

Blott 19 dagar har gått sedan invigningen av Mall of Scandinavia och köpcentrumet kan redan nu fira sin miljonte besökare. Succén beror på flera faktorer men framför allt på det breda utbudet, de för Sverige helt nya butikskoncepten, den spännande blandningen av restauranger och Sveriges första Imax-biograf.

– Vi är överväldigade av den fantastiska respons vi har fått från våra gäster, säger centrumchef Lena Rune. Många butiker har slagit rekord flera dagar i rad och att vi redan kan fira en miljon besökare känns otroligt, säger Lena.
– Självklart känns detta extra bra nu när julhandeln står för dörren, en högtid som, bekant, är väldigt viktig för handeln och så även för oss, fortsätter Lena Rune.

I Mall of Scandinavia återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på över 101 000 kvadratmeter. Bland de varumärken som öppnat sina första butiker på marknaden syns JD Sports, Lego, Disney och Nike.

Tillsammans med världskända koncept såsom Tesla, Nespresso, River Island, COS och & Other Stories gör de Mall of Scandinavia till en shoppingupplevelse som saknar motstycke. Här utmanas den traditionella bilden av ett köpcentrum. Utöver detta erbjuds även ett fantastiskt restaurangutbud med 22 restauranger i vad som är Stockholms största restaurangkluster, Dining Plaza.

Här finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat har man lanserat nyheten Click & Services en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Besökarna kan hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan.

- Henrik Ekberg
henrik@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Yield-spreaden mellan logistik och lättindustri har varit alldeles för stor"

Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige