Mall of Scandinavia firade den miljonte kunden redan efter 19 dagar och under den gånga helgen nåddes en ny milstolpe - nu har centrumet haft över 3 miljoner besökare.
Stockholms nya shoppingdestination slog upp portarna med en uppmärksammad invigning den 12 november 2015. Intresset för Mall of Scandinavia har varit enormt och på knappt två månader nådde centrumet över 3 miljoner besökare.
Bakom succén står ett spännande butiksutbud där flera varumärken valt Mall of Scandinavia som plats för sina första etableringar på den svenska marknaden. Mycket uppmärksamhet har även tillägnats Dining Plaza som erbjuder över 20 restauranger i vad som är Stockholms största restaurangområde. Den toppmoderna Filmstaden Scandinavia som stoltserar med Sveriges första kommersiella Imax och totalt 15 salonger varav fyra är lyxiga Vip-salonger är även den väldigt populär och välbesökt.
– Intresset för Mall of Scandinavia är enormt och responsen från besökarna har verkligen överträffat alla våra förväntningar, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic för Unibail-Rodamco.
– Nu fortsätter vi vårt arbete med att sätta Mall of Scandinavia på kartan. Ambitionen är att överträffa alla andra typer av shoppingupplevelser, inte bara konkurrenterna. 2016 kommer att bli ett spännande år, säger Lars-Åke Tollemark.
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av CDVI
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.