– Vi vill kunna erbjuda alla som bor runt Karlaplan ett brett shoppingutbud. Calzedonia passar verkligen in i den målbilden, det är ett spännande koncept som vi är glada över att få ha hos oss, säger Henriette Johansson, centrumchef på Fältöversten.
Calzedonia är ett välkänt, italienskt varumärke specialiserade på strumpor, strumpbyxor och badkläder. Bolaget har sitt säte i Italien med verksamhet i över 25 länder.
– Calzedonias utbud bidrar till helhetsintrycket av gallerian och erbjuder inspirerande och snygga kläder till våra kunder, oavsett ålder, säger Henriette Johansson.
Kedjan öppnade i Sverige för första gången 2013. Sedan dess har de varit måna om att hitta nya kundgrupper och fler attraktiva lägen. Butiken i Fältöversten blir den fjärde i Sverige.
I slutet av oktober kommer Calzedonia ha premiäröppning i gallerian Fältöversten.
Fältöversten ägs av AMF Fastigheter.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.