– Vi vill kunna erbjuda alla som bor runt Karlaplan ett brett shoppingutbud. Calzedonia passar verkligen in i den målbilden, det är ett spännande koncept som vi är glada över att få ha hos oss, säger Henriette Johansson, centrumchef på Fältöversten.
Calzedonia är ett välkänt, italienskt varumärke specialiserade på strumpor, strumpbyxor och badkläder. Bolaget har sitt säte i Italien med verksamhet i över 25 länder.
– Calzedonias utbud bidrar till helhetsintrycket av gallerian och erbjuder inspirerande och snygga kläder till våra kunder, oavsett ålder, säger Henriette Johansson.
Kedjan öppnade i Sverige för första gången 2013. Sedan dess har de varit måna om att hitta nya kundgrupper och fler attraktiva lägen. Butiken i Fältöversten blir den fjärde i Sverige.
I slutet av oktober kommer Calzedonia ha premiäröppning i gallerian Fältöversten.
Fältöversten ägs av AMF Fastigheter.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.