– Vi ser att Mood Stockholm nu på allvar etablerat sig som en viktig destination också för turisterna. Alltsedan Mood Stockholm öppnade 2012 har vi haft fler och fler långväga besökare och snittköpet ökar. Det är mycket positivt, säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.
Men det var inte bara turister som shoppade under semestrarna. Mood Stockholm slog rekord i både omsättning och antalet besökare. I juni ökade omsättningen med 16 procent och antalet besökare med 9 procent, jämfört med samma period 2014. Ännu bättre gick det i juli då omsättningen ökade med hela 29 procent och besökarna med 28 procent.
– Det känns roligt att många valde att besöka Mood Stockholm under sommaren. Under juni och juli bidrog också vädret till att många passade på att handla och äta i stan istället för att ligga på stranden. Men vi ser också att resultatet är en del av en positiv utveckling för Mood Stockholm under 2015, säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.
Många nyheter är att vänta i Mood Stockholm under hösten. Satsningen inom hud-, hår- och skönhet fortsätter med Kicks, Lykos och Nikita Hair som öppnar i september och oktober. Inom mode öppnar också danska DAY och Sthlm Blvd inom kort.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.