Hobbs är synonymt med det bästa inom brittisk design. Sedan starten 1981 har Hobbs
designat damkläder där den brittiska känslan återspeglas i plaggens material, snitt och
sömmar. Hobbs beskriver sig själva som ”affordable luxury” och vänder sig till
modemedvetna kvinnor.
– Vi har saknat ett varumärke som Hobbs i Mood Stockholm. Med sin klassiska konfektion
och handgjorda skor kommer Hobbs på ett bra sätt att komplettera vårt utbud av butiker,
säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.
Hobbs öppnar i Mood Stockholms del ”Desire” i mitten av handelsplatsen. I butiken kommer även undervarumärket NW3, som vänder sig till en yngre publik, att säljas.
Butiken omfattar 178 kvadratmeter.
Bolag Wihlborgs passerade nyligen milstolpen 20 år på börsen – under vilka man gått från sju till 60 miljarder i fastighetsvärde. Vd Ulrika Hallengren berättar för Fastighetssverige om arbetet och strategin som legat till grund för den framgångsrika resan, Öresundsregionens utveckling och om målsättningen för bolaget framöver.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.