Image

Sabo släpper handbok om allmännyttan

Bolag Sabo vill hjälpa bolag inom allmännyttan om hur man bäst kan vårda sitt arbetsgivarvarumärke och ger därför ut en handbok.
Publicerad den 7 Oktober 2016
Pia Leden, projektledare på Sabo. Bild: Sabo
Pia Leden, projektledare på Sabo.

Intresseorganisationen Sabo, Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, nu tagit fram en handbok inom Employer Branding för att hjälpa sina medlemsföretag med frågor om offensiva byggmål, pensionsavgångar och en fortsatt utveckling av hållbara bostäder. Men hur arbetsgivare lockar talanger att söka sig till bostadsbolag och att få dem att stanna?

– Allmännyttan är ett fantastiskt växthus för unga människor som vill vara med och påverka Sveriges framtid. Överlag kan vi bli bättre på att framhäva det, och starkare kommunicera att allmännyttan är en bransch som ligger i framkant både inom exempelvis teknik och hållbarhet. Den här handboken är tänkt att vara till hjälp i det arbetet, säger Pia Leden, expert inom kompetensförsörjning på Sabo.

Genom handboken vill Sabo inspirera medlemsföretagen att ta kommandot över sitt arbetsgivarvarumärke genom att definiera mål och sätta tydliga strategier för genomförande. Handboken innehåller även case från olika delar av landet samt en steg-för-steg-guide.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Yield-spreaden mellan logistik och lättindustri har varit alldeles för stor"

Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige