Byggnationen av den idag största köpcentrumsatsningen i Göteborgsregionen har startat och uthyrningsarbetet är i full gång.
H&M:s etablering i Kungälvs nya köpcentrum innebär modeföretagets första butik i staden. Med en butiksyta på 2 600 kvadratmeter och en fullkonceptsbutik som inkluderar sortimenten H&M Home och H&M Beauty kommer butiken att bli ett självklart huvudankare i köpcentrets modekluster.
Ambitionen för projektet Kongahälla Shopping är att skapa en modern, urban och vibrerande plats där man kan umgås, shoppa och uppleva nya intryck. Köpcentret kommer att innehålla närmare 100 butiker och verksamheter för att kunna erbjuda ett komplett utbud med särskild tyngd på mode, Food & Beverage och service.
Adapta Fastigheter ser hur visionen börjar ta form:
– Att påbörja ett samarbete med H&M är såklart jätteroligt, säger Håkan Olsson, uthyrningschef Adapta Fastigheter. Med en fullsortimentssatsning från ett av världens ledande varumärken inom mode och med många andra spännande koncept på gång in, visar vi att vi lever upp till den höga ambitionsnivå vi har med projektet. Nu ligger fokus på att sätta både en stark bredd och spännande spets i utbudet.
Sedan tidigare är Systembolaget och Coop hyresgäster som kommunicerats.
Presenteras av CDVI
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.