Diös egna koncept PopUp Market är ett underkoncept till det moderna paketombudet PickPackPost. PopUp Market erbjuder företag att visa upp och/eller sälja sina produkter eller tjänster på en attraktiv yta mitt i city under en tidsbegränsad period. Nordic Retails & Sports kommer nu att fylla PopUp Market i Östersund med välkända varumärken som NA-KD, Dry Lake och Rut & Circle inledningsvis.
– Det känns fantastiskt roligt att PickPackPost underkoncept PopUp Market växer. NRS har redan fyllt PopUp Market i Sundsvall med spännande varumärken och att vi nu kommer erbjuda detsamma i Östersund känns riktigt roligt. På så sätt stärker vi stadens utbud som i sin tur kommer bidra till en levande stadskärna. Vi ser nu fram emot fler spännande samarbeten med aktörer som vill in och visa sina produkter och varumärken på en tillfällig fysisk plats, säger Andreas Eriksson, affärsutvecklare, Diös.
– Vi tror på vår satsning tillsammans med Diös och upplever att det finns en efterfrågan på produkterna. Östersund blir vår tredje butik under konceptet Nordic Outlets. Här presenterar vi aktuella varor till väldigt bra priser. Tidigare öppningar i Sundsvall och Drottninggatan i Stockholm har överträffat våra förväntningar, säger Josef Smedman, grundare, Nordic Retail & Sports.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.