Diös egna koncept PopUp Market är ett underkoncept till det moderna paketombudet PickPackPost. PopUp Market erbjuder företag att visa upp och/eller sälja sina produkter eller tjänster på en attraktiv yta mitt i city under en tidsbegränsad period. Nordic Retails & Sports kommer nu att fylla PopUp Market i Östersund med välkända varumärken som NA-KD, Dry Lake och Rut & Circle inledningsvis.
– Det känns fantastiskt roligt att PickPackPost underkoncept PopUp Market växer. NRS har redan fyllt PopUp Market i Sundsvall med spännande varumärken och att vi nu kommer erbjuda detsamma i Östersund känns riktigt roligt. På så sätt stärker vi stadens utbud som i sin tur kommer bidra till en levande stadskärna. Vi ser nu fram emot fler spännande samarbeten med aktörer som vill in och visa sina produkter och varumärken på en tillfällig fysisk plats, säger Andreas Eriksson, affärsutvecklare, Diös.
– Vi tror på vår satsning tillsammans med Diös och upplever att det finns en efterfrågan på produkterna. Östersund blir vår tredje butik under konceptet Nordic Outlets. Här presenterar vi aktuella varor till väldigt bra priser. Tidigare öppningar i Sundsvall och Drottninggatan i Stockholm har överträffat våra förväntningar, säger Josef Smedman, grundare, Nordic Retail & Sports.
Bolag Johan Almquist är ägare till och vd för coworkingaktören A house. Han har vad han själv kallar "en brokig bakgrund", vilket, enligt honom själv, beror på att han hela tiden gjort enbart saker som han tycker är roliga. Som, till exempel, att köpa rättigheterna till bandet Kiss hela musikkatalog. – Jag har gått efter vad som vore kul att lära sig och jag har också hela tiden haft en längtan efter att lära mig nya saker.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.