Söndagens match mellan Hammarby och Ljungskile på Tele2 Arena besöktes av 31074 personer. Det är nytt publikrekord under en fotbollsmatch på Tele2 Arena. Dessutom innebar publiksiffran att antalet besökare till Tele2 Arena passerade en miljon under arenans första år. Den miljonte besökaren att scannas in via entréerna blev Johan, tillsammans med sin dotter Adele som firades med en signerad matchtröja från Hammarby samt ett säsongskort för nästa år.
Tele2 Arenas första år har varit ett år fyllt med underhållning, sport, innovationer, utmärkelser och inte minst besökare. Sedan förra sommaren när det första evenemanget genomfördes på Stockholms nya multiarena har:
• 73 evenemang genomförts, varav 50 sportevenemang.
• Drygt nio ton korv med bröd ätits.
• Över 83 kubikmeter läsk druckits.
• Det ringts fler än två miljoner mobilsamtal inne på arenan.
• 8,8 miljoner GB data gått genom arenans mobilnät (vilket motsvarar 880 miljoner Youtube-klipp, 1,8 miljarder Spotifylåtar eller 11,7 miljarder Instagrambilder).
• 6 500 nedladdningar gjorts av arenans egen app: Tele2 Arena-appen.
• Arenan som första arena i Europa lanserat Live Video i mobilen för besökare.
Tele2 Arena utsågs även under sitt första år till ”Årets arena” i världen vid The Stadium Business Summit i London med motiveringen; ”A blueprint for future sports and entertainment destinations”
- Det har varit ett grymt år. Trycket var enormt stort på arenan från start och när vi nu summerar det första året känns det skönt att kunna konstatera att hemmaklubbarnas publiksnitt har ökat markant, vi har haft storheter som Avicii, Justin Timberlake, Aerosmith och The Rolling Stones på besök och att Stockholm har fått internationell uppmärksamhet på grund av sin nya multiarena, säger Daniel Stålbo, Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas.
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.