Serneke går in som huvudsponsor till nystartade Alingsås FC som har målet inställt på damallsvenskan.
– AFC vill vara nästa generations fotbollsklubb, vågar utmana och tänker långsiktigt. Det känns självklart att vi som delar samma värderingar ska vara med och stötta deras satsning, säger Ola Serneke, VD och koncernchef för Serneke Group.
Alingsås FC bildades som en avknoppning från ursprungsklubben Holmalund. Anledningen var att laget ville fortsätta sin satsning mot landets högsta serie för damfotboll, vilket inte rymdes i moderklubbens verksamhet. Efter ett års förberedelser offentliggjordes den nybildade klubben för cirka en månad sedan.
– Vi är väldigt stolta för att Serneke valt att följa med på vår resa mot Allsvenskan. Serneke är med och gör det möjligt. Vi vill bidra med att utveckla framtidens fotbollsklubb och relationer till svensk damfotboll - på riktigt. Vi tror att framtidens damfotboll i grunden handlar om att utbilda alla tjejer för livet med fotbollen som verktyg. Vi vill också skapa upplevelser som bygger varumärken på ett sunt och trovärdigt sätt. Vi har hela tiden känt att Serneke delat den visionen med oss, säger klubbens ordförande Joakim Larsson.
– Att det ska finnas utrymme för en fortsatt satsning på damfotbollen i Alingsås känns angeläget och extra roligt eftersom det är en klubb som är nytänkande och har ett starkt driv. Bland annat gillar jag att det finns ett samhällsperspektiv i klubbens filosofi – att utbilda för livet vid sidan av fotbollen och att stärka individens självkänsla genom laget, säger Ola Serneke.
Serneke har sedan länge ett stort engagemang i att stötta föreningsliv och idrott. Omkring hundra föreningar och lag finns på företagets sponsorlista, från elitlag som IFK Göteborg och Frölunda Hockey till ungdomslag i olika idrotter. Sernekes sponsoråtaganden finns också utanför idrotten, som till exempel Berättarministeriet och Universeum.
– Vi vill bidra till samhällsutveckling i stort, inte bara genom att bygga socialt hållbart. Föreningar har små medel men fyller en viktig funktion, inte minst för unga. Jag ser det som en självklarhet att vara med och stötta dem, säger Ola Serneke.
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av CDVI
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.