– BSK Arkitekter är med och påverkar samhället på ett helt unikt sätt genom sin arkitektur. Medarbetarna har en vilja att förstå omvärldens utmaningar och generera den kunskap som krävs för att möta dem. Här finns riktigt goda förutsättningar att utveckla kommunikationen och jag är supertaggad att leda den processen, säger Karolina Gerdin.
Utöver sex år i arkitektbranschen har Karolina Gerdin en bakgrund inom journalistik, reklam och PR. Hon har tidigare arbetat som copywriter och redaktör med Nordiska Kompaniet som främsta uppdragsgivare, varit pressansvarig för SR P1 och en av projektledarna för Sveriges Radios satsning på nya webbkanaler och sociala plattformar.
– Karolina har en värdefull branscherfarenhet, kompetens inom innehållsdriven marknadsföring och förståelse för dagens medielandskap. Detta är precis vad vi behöver för att utveckla vår kommunikation och stärka vår position på marknaden, säger Anna Bergström, vice vd för BSK Arkitekter.
– Vi lever i en tid av stora förändringar. Kommunikation är ett strategiskt nav, inte bara för att profilera oss som företag, utan också för att stärka våra kunders identitet genom arkitektur. Vi verkar i en bransch med ansvar för hållbar samhällsbyggnad och har en viktig uppgift i att förmedla vilka värden arkitekturen skapar för att engagera fler i hur våra städer och samhällen ska formas. Det känns bra att vi nu kan ge kraft åt detta, säger Stina Ljungkvist, vd för BSK Arkitekter.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Handel I början av november slutfördes Axfoods förvärv av City Gross. I samband med ägarskiftet fick företaget en ny styrelse och en ny vd: Patrick Grabenbauer, tidigare marknadschef på Willys. Fastighetssverige har fått lite insyn i den nytillträdde vd:ns tankar om City Gross väg framåt.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.