Butiken i Mall of Scandinavia blir Teslas tredje i Sverige, en satsning om cirka 240 kvadratmeter som bland annat erbjuder den nyligen lanserade P90D, världens snabbaste 4-dörrars serieproducerade sedan.
Tesla är ett av de mest omtalade varumärkena just nu, och för att föra ut sitt budskap om varför och hur man kan gå över till hållbara transporter har elbilstillverkaren en nytänkande filosofi bakom sin etableringsstrategi:
– Till skillnad mot de flesta andra bilvarumärken är Teslas butikskoncept utvecklat för platser där människor shoppar. Kunderna behöver inte köra till ett industriområde utanför staden för att besöka en Tesla-butik. Mall of Scandinavia erbjuder en modern shoppingupplevelse och strävar efter att ligga i framkant, något som vi tycker överensstämmer väl med vårt varumärke, säger Esben Pedersen, presschef Tesla Norden.
Även kaffemaskin- och kapselbolaget Nespresso öppnar en butik, liksom barnklädesmärket Reima.
Mall of Scandinavia invigs den 12 november, dörrarna öppnas för allmänheten kl. 20.00. Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på 101,000 kvadratmeter. Förutom Stockholms största samling restauranger finns här även Sveriges första kommersiella Imax-biograf, SF Bios storsatsning SF Scandinavia.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av CDVI
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.