Det nya konceptet har fokus på premiumprodukter inom träning, löpning, sportswear och sneakers.
– Vi har skapat Stadium Pulse för att möta konsumenter som söker det senaste och bästa inom träning, löpning, sportswear och sneakers. Stadium Pulse-butikerna ska inte ersätta våra befintliga butiker, utan med dessa kan vi erbjuda något nytt inom sport och sportmode som ytterligare stärker vår ställning som den moderna sportkedjan, säger Karl Eklöf, vd för Stadium.
Butikerna kommer att vara mindre till ytan än befintliga Stadiumbutiker och kommer att ha noga utvalda och begränsade kollektioner från varumärken som Nike, Adidas och Under Armour, men även från mindre aktörer som svenska Rivia Sport. Sortimentet kommer dessutom att bytas ut oftare än i vanliga sportbutiker.
– Förutom sortimentet har personalen handplockats. Tack vare deras träningsintresse och kunskap kommer Stadium Pulse att erbjuda expertkunskaper i klass med en nischbutik, på flera områden, säger Karl Eklöf.
Presenteras av CDVI
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.