Bolånemarknaden präglas av allt hårdare konkurrens och det är en utmaning för nischaktörer som SBAB att vinna marknadsandelar. Samtidigt har regelkraven för bankprodukter ökat. Mot bakgrund av detta har en strategiöversyn genomförts som pekar på potentialen i SBAB:s bolåneaffär givet genomförande av effektiviseringar och ökat fokus på bolåneerbjudandet, kundkommunikation och försäljning.
SBAB har därför beslutat att lägga breddningen av produktutbudet åt sidan och fokusera på att stärka bolåneerbjudandet och skapa tillväxt inom bostadsfinansiering till privatpersoner, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. SBAB:s inlåningserbjudande fortsätter att vara en viktig del av affären.
- SBAB har en fantastisk position med ett starkt varumärke och många nöjda kunder. Vi kommer nu att arbeta fokuserat för att ytterligare stärka vårt kunderbjudande och få många fler nöjda kunder. Jag ser fram emot att utveckla SBAB i den riktningen, säger Klas Danielsson, vd på SBAB.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.