Avtalet med Pitcher's ses som ett viktigt led i Grosvenors förnyelse av Skärholmen Centrum. Grosvenor bedriver ett omfattande förändrings- och förnyelsearbete av Skärholmen Centrum sedan det 2015 förvärvades via en av fastighetsbolagets fonder. Målsättningen är bland annat att stärka restaurang- och upplevelseutbudet och skapa ett restaurangstråk ut mot Skärholmstorget.
– Pitcher's kommer att fungera som ett flaggskepp för denna satsning och tack vare gastropubens omfattande restaurang- och upplevelsecentrum kan vi erbjuda besökare i alla åldrar aktiviteter för såväl dag- som kvällstid, säger Carl Strufve, Director Nordics.
Enligt planerna ska restaurangutbudet i Skärholmen Centrum öka från fem till tio procent och uppta en total yta på 4 500 kvadratmeter. Etableringen av Pitcher's som närmast är ett nöjescenter är en viktig del av dessa planer.
Restaurangen omfattar två plan och erbjuder, förutom mat och dryck, ett omfattande aktivitetsutbud via Pitcher's koncept Game World. Det betyder bland annat bowlingbanor, en spelhall och ett aktivitetsområde för tre- och femkamper. Totalt rör det sig om en yta på 2 600 kvadratmeter, varav 550 kvadratmeter på gatuplanet.
– Vi väljer att etablera oss i Skärholmen Centrum för det fantastiska geografiska läget i kombination med den ambitiösa satsning som görs på att förnya centrumet. Grosvenor har en långsiktig strategi för området och vi ser fram emot att bidra i den resan, säger Kenny Svedenlund, vd för Pitcher's.
Visionen bakom utvecklingsarbetet i Skärholmen Centrum är att återskapa den ursprungliga stadskänslan och att erbjuda en dynamisk mötesplats. Den är influerad av Grosvenors Living Cities-filosofi med målsättningen att långsiktigt bidra till social och kommersiell utveckling i de områden där bolaget är aktivt.
Utöver Pitcher's har Grosvenor även tecknat nya avtal i Skärholmen Centrum med restaurangaktörerna Mr Espresso (25 kvadratmeter) och det nordafrikanska matkonceptet Al Omdah (258 kvadratmeter).
Presenteras av Quandify
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.