Erica Nordström kommer närmast från HSB Stockholm. Där har hon bland annat arbetat med kommunikation och marknadsföring, press och påverkan, medlemsverksamhet och bosparande. Hon har lång erfarenhet från att utveckla och stärka strategi- och utvecklingsarbete för bostäder samt att förvalta och bygga varumärke i syfte att utveckla framtidens hållbara bostadsaffär.
Skanska vill uppfattas som den hållbara bostadsutvecklaren och i det varumärkesarbetet har marknadschefen en nyckelroll.
– Skanska har redan börjat bygga klimatneutrala bostäder, bland annat Sveriges första klimatneutrala radhus i Bunkeflostrand i Malmö. Vi vill att fler ska få möjligheten att flytta in i en hållbar bostad och förstå fördelarna med det. En stor del av klimatavtrycket påverkas faktiskt av hur vi bor och här ska vi se till att ha det bästa erbjudandet för kunderna, säger Erica Nordström.
– Erica har en gedigen erfarenhet av varumärkesbyggande, marknad och kommunikation inom bostäder. Erica har ett genuint intresse och drivkraft för hållbarhet samt kunskap och insikt i att ständigt utveckla den digitala kundresan, säger Håkan Isfalk, marknadschef för verksamhetsgren Hus i Skanska Sverige.
Skanska är ett av världens ledande bygg-, fastighets- och projektutvecklingsföretag i Norden, Europa och USA. Genom att gå i spetsen för hållbarhet erbjuder vi konkurrenskraftiga lösningar. Med våra värderingar och en attraktiv affärsmodell bidrar vi till att skapa en hållbar framtid för kunder och samhället och samtidigt skapa värde för aktieägarna.
I Sverige har företaget cirka 9 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2020 till drygt 42 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2020 cirka 2.300 nya hem.
Skanska Kommersiell U...
Läs mer om Skanska Commercial Development Nordic på Branschguiden
Presenteras av CDVI
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.