Sollentuna Centrum, som ägs av det skandinaviska köpcentrumföretaget Steen & Ström, genomgår just nu en totalrenovering och omstrukturering både utvändigt och invändigt enligt ett hårt drivet designkoncept.
– Nya Sollentuna Centrum blir det första köpcentrumet där vi utgår från designen då vi placerar våra hyresgäster, ett helt nytt grepp som visat sig vara mycket uppskattat, säger Karin Hultman, uthyrningsansvarig för Sollentuna Centrum, Steen & Ström Sverige.
Förutom ny butiksyta i två plan och dubbelt antal parkeringsplatser, utformas bekväma platser för umgänge samt en exotisk trädgård som tillsammans ska skapa en shoppingoas utöver det vanliga. För modebutikerna designas tre olika kundstråk som ska förstärka köpupplevelsen för tre olika butiksutbud; ett för typiskt kvinnliga butiker, ett för modebutiker för dam och herr och ett för yngre mode.
Utbudet av butiker och service består av välkända modekedjor och flera helt nya koncept. Twilfit, La Senza, Nikita, Triumph, H&M, Agassi, Joy, Slipsgossen, Kriss, Gina Tricot, Vila och Lindex är några av hyresgästerna.
För MQ var det nya konceptet med designad miljö och platser för avkoppling helt avgörande.
- Den tyngsta anledningen till att vi valde nya Sollentuna Centrum var unikiteten i affärsidén vad gäller den designade interiören, en spännande butiksmix och att centrumet är byggt för ett lugnare tempo. Det behövs något nytt när det gäller gallerior och det tycker vi att nya Sollentuna Centrum står för, säger Pelle Bengtsson, etableringsansvarig MQ.
Den totala ytan på cirka 33000 kvadratmeter kommer att bestå av 130 butiker i två plan, dagligvarubutik på 4 000 kvadratmeter, restaurangtorg med cirka nio olika koncept samt cirka 1500 parkeringsplatser.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.