Ingka Centres förutser ett växande konsumentbehov av fysiska möten och Livli kommer därför att erbjuda nya typer av butiks- och fritidsupplevelser.
– Jag är så glad över att varumärket Livli får göra sin debut här i Sverige! Det nya namnet uttrycker vår ambition att vara varma, välkomnande, aktiva och fulla av liv. Det handlar om att skapa meningsfulla och engagerande upplevelser. Framför allt förkroppsligar Livli en energi som tillför glädje i livet. Det är den känslan vi vill att alla ska uppleva när de tillbringar tid med oss, säger Lars Wild-Nordlund, Operations Manager för Norden på Ingka Centres.
Samtidigt utvecklar Ingka Centres en tioårig utvecklingsplan för Livli Kungens Kurva. Först ut som ny hyresgäst blir Matvärlden, som ska öppna i shoppingcentret 14 november med en nyutbyggd yta på 7 300 kvadratmeter.
– Jag är glad att välkomna Matvärlden som en fantastisk partner som kommer att spela en viktig roll i omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en mångsidig och inspirerande mötesplats. Tillsammans kommer vi att erbjuda våra besökare ett rikt utbud av mat från hela världen, säger Yvonne Arentoft, Meeting place manager på Livli Kungens Kurva.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bostäder Fastighetssverige har kollat närmre på den Startplan som Göteborgs stadsbyggnadsnämnd ska ta ställning till idag och som gäller de prioriteringar som man kommer göra för vilka detaljplaner som kan gå framåt under 2025. Utav 20 är det endast sex som är för privata fastighetsbolag.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.