Popup Agency är företaget som skapar levande miljöer i både stad och handelsplatser genom att fylla lediga lokaler med variation och nyheter. Hit vänder sig e-handelsbolag, säsongsbaserade koncept och varumärken som vill möta sin målgrupp utan att behöva ta på sig långa hyreskontrakt. Modellen hjälper samtidigt fastighetsägare och kommuner att nå nya aktörer.
– Det händer enormt mycket inom handeln. En plötslig förflyttning sker mellan den fysiska platsen och e-handeln, men sanningen är att de båda behövs. Hos oss står därför e- handelsbolagen just nu för den största delen av de popup-butiker vi förmedlar, säger Popup Agencys vd och grundare Rikard Lundberg.
Att Popup Agency tar extra fart under hösten 2019 möjliggörs med hjälp av nytt kapital från Gullringsbo Egendomar, som samtidigt blir ny delägare. Med det nya kapitalet ökar Popup Agency tillväxttakten över hela landet och planerar att öppna kontor i Oslo och Köpenhamn redan nästa år.
– Med stor erfarenhet inom fastighetsbranschen ser vi att det finns enorm potential i Popup Agencys affärsmodell. Det är oerhört spännande att vara med i utvecklingen nu när marknaden efterfrågar variation i form av nya varumärken och erbjudanden, säger Erika Hellman, vd på Gullringsbo Egendomar.
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av CDVI
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.