Den stora invigningsfesten inleds i dag och pågår till och med nu på måndag den 28 november.
– Vårt mål är att Solna Centrum ska vara en naturlig del av alla Solnabors liv och en inspirerande och avkopplande mötesplats för de som bor och arbetar i Solna. Solna Centrum har efter ombyggnaden blivit ett av Stockholms mest moderna köpcentrum. Vi arbetar mycket med att erbjuda våra kunder ett mervärde. Från och med invigningen kommer det att vara fri parkering i tre timmar på helger,gratis tillgång till nyrenoverade toaletter, gratis wi-fi och en informationsdisk där man snabbt kan få hjälp,säger Louise Bergqvist, centrumchef.
Bakom upprustningen av köpcentrumets interiör och exteriör står den brittiska arkitektbyrån DunnettCraven. En mer lättorienterad och trivsam miljö har skapats bland annat genom att ersätta trappor med rulltrappor. Ett klinkergolv i granitkeramik har lagts in för att skapa en mer enhetlig känsla än tidigare och ljussättningen har moderniserats. Entrén och samtliga glastak har ljussatts för att
öka effektfullheten framförallt under kvällstid. Som en del i utvecklingen av Solna Centrum har man även förändrat sin grafiska profil, bland annat har en ny logotyp tagits fram.
Under ombyggnationen har flera nya modebutiker öppnat i Solna Centrum, bland annat Esprit och Jack & Jones. Till den stora invigningen slår också modekedjan Saint Tropez upp sina portar. Saint Tropez kommer ursprungligen från Danmark och har åtta butiker i Sverige, butiken riktar sig till trendiga och prismedvetna kvinnor. Som ett led i att ytterligare förstärka butiksmixen med spännande aktörer kommer klädkedjan New Yorker öppna en stor butik i Solna Centrum lagom till sommaren 2012.
– Saint Tropez och New Yorker är två klädkedjor vars utbud passar våra besökare väl. Vi är mycket glada att kunna erbjuda ännu mer mode i Solna Centrum, säger Louise Bergqvist.
Presenteras av Quandify
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.