Lena Koerth har via det egna bolaget Koerth Property Branding fokus på att konceptutveckla handplockade bostadsprojekt i storstadsområden.
- Utomlands är man duktiga på "residential branding" vilket innebär att man länkar och integrerar angränsande branscher som hotell, inredning, mode, livsstil. I Sverige har vi fantastiska möjligheter att kunna bli bättre på att tillföra nya värden från våra syskonbranscher i bostadsprojekt. Jag reser runt hela världen för att hålla mig ajour, undersöka vilka internationella influenser som vore passande i svenska projekt och hjälpa byggherrar att skapa ett "piece of art". Beroende på läge kan man via ett väl genomtänkt koncept uppnå mellan 20-50 procent mer i försäljningsintäkter men för Koerth handlar det framförallt om att introducera en annan version av nyproduktion och skapa ett starkt intresse kring byggets varumärke, säger Lena Koerth, vd på Koerth Property Branding.
Koerth är har som mål att konceptutveckla 500 lägenheter fördelat på olika projekt i Stockholm, Göteborg och Malmö under 2014.
Lena Koerth är byggingenjör och har varit verksam i bostadsbranschen som bland annat byggprojektledare, entreprenadingenjör och senast som nyproduktionschef på ESNY (som bland annat sålt ett flertal välkända projekt av Oscar Properties och andra nybyggen i premiumsegmentet).
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.