Image

Newsec i kreativt samarbete med Berghsstudenter

Bolag Newsec har inlett ett samarbete med en grupp avgångsstudenter från Berghs School of Communication i samband med examensprojekten, som presenteras 21-23 maj under slututställningen.
Publicerad den 18 Maj 2015
Projektgruppen på Berghs School of Communication. Bild: Newsec
Projektgruppen på Berghs School of Communication. Max Barclay. Bild: Newsec
Max Barclay.

Berghs School of Communication är en kommunikationsskola som utbildar kreatörer och strateger. Inför arbetet med Newsec har en grupp avgångsstudenter från olika utbildningar gått samman för att skapa en optimal lösning för Newsec.

Under våren har studenterna arbetat fram ett nytt kommunikationskoncept, som kommer att lanseras under hösten 2015. Konceptet kommer att användas under viktiga aktiviteter, och ska få Newsec att sticka ut bland konkurrenterna.

- Vi är väldigt glada över samarbetet. Newsec tänker gärna utanför boxen, och har en framåtanda som inspirerat till många kreativa lösningar, säger Aino Nyvelius, PR-ansvarig i projektgruppen.

- Studenterna har imponerat på oss. De har snabbt satt sig in i fastighetsbranschen och i Newsecs utmaning. För oss har det varit väldigt roligt att samarbeta med morgondagens kreatörer och nya talanger, säger Max Barclay, vd Newsec Sweden.

Newsecs nya kommunikationskoncept kommer att presenteras under Berghs slututställning den 21-23 maj. Temat för årets slututställning är känslodriven kommunikation, vilket kommer att tas ut i konceptet ‘The Goosebump Factor’. Temat speglar en stark trend inom kommunikationsbranschen.

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tronskifte i Nivika

Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige