ISS har levererat Facility Management-tjänster till Skanska Sverige sedan 2013. Det fortsatta samarbetet stärker ISS position i Sverige inom service till tjänsteföretag.
ISS integrerade serviceleverans till Skanska omfattar reception, servicecenter, säkerhet, konferensservice, post, vaktmästeri, restauranger, café, lokalvård, drycker, frukt, avfallshantering och invändigt fastighetsunderhåll.
Avtalet, som träder i kraft 1 december 2016, är tecknat på 4 år med möjlighet till förlängning med 12 månader i taget. Det är unikt i sitt slag genom att parterna skapar en gemensam målbild och en samarbetsform som innebär hög transparens.
Målsättningen i avtalet är ett långsiktigt partnerskap som ska bidra till en hög kundnöjdhet bland Skanskas medarbetare och deras kunder med fokus på brukarna och en ständig utveckling av leveransen.
-Vi är väldigt stolta och glada över att Skanska ger oss förnyat förtroende som leverantör. Avtalet ger oss möjligheter att stötta ett starkt varumärke inom säkerhetstänkande och hållbarhet. Genom vår serviceleverans vill vi bidra till att stärka Skanska som attraktiv arbetsgivare. Jag är också övertygad om att vår nya samarbetsform kommer att skapa nya värden. Branschen har behov av nya arbetssätt och det nya avtalet kommer att säkerställa detta, säger Jan Sandberg, kontraktschef segment Tjänsteföretag inom ISS.
Skanska är ett av världens ledande bygg-, fastighets- och projektutvecklingsföretag i Norden, Europa och USA. Genom att gå i spetsen för hållbarhet erbjuder vi konkurrenskraftiga lösningar. Med våra värderingar och en attraktiv affärsmodell bidrar vi till att skapa en hållbar framtid för kunder och samhället och samtidigt skapa värde för aktieägarna.
I Sverige har företaget cirka 9 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2020 till drygt 42 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2020 cirka 2.300 nya hem.
Skanska Kommersiell U...
Läs mer om Skanska Commercial Development Nordic på Branschguiden
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.