– Många medvetna hyresgäster tycker att det är en självklarhet att hyresvärdarna arbetar digitalt. Det ställer därför krav på fastighetsbolag att möta den efterfrågan på ett bra sätt, säger Pia Grönquist, affärschef på Fastighetsägarna GFR.
Att erbjuda en hyresgästapp innebär att fastighetsföretag stärker sin relation till hyresgästerna och effektiviserar sin administration som blir både snabbare och mindre omfattande. Kort sagt blir det enklare att nå sina hyresgäster - bara med ett klick. För de fastighetsägare som vill går det att integrera andra system som till exempel tvättstugebokningar och fastighetssystem.
För hyresgästerna blir det enklare att påverka boendet, som till exempel att göra felanmälningar eller kontakta hyresvärden. Även hyran kan enkelt betalas direkt i appen via bank-id.
På Fastighetsägarna spår man att det i framtiden ställs helt nya krav på fastighetsföretagen, samtidigt skapar det nya möjligheter att utveckla sin affär. En utveckling man på Fastighetsägarna gärna ser att fastighetsföretagen drar nytta av.
– Med det nya samarbetet ger vi fastighetsföretag rätt förutsättningar att ligga långt framme och anpassa sin verksamhet till det nya affärslandskapet, säger Pia Grönquist.
Presenteras av Pattern Geographic
Uthyrning Den lokala aktören ökar på med nya ytor, efterfrågan är så stor att ytterligare kvadratmeter behövs i centrala Göteborg. Vd:n Daniel Carlsson berättar mer om bakgrunden till satsningen, svårigheterna som påverkat konkurrenterna och den förändrade efterfrågan de ser.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.