Tävlingen på Mapic innefattar olika klasser och Steen & Ström tävlade för första gången i klassen ”Most innovative shopping centre”.
Det meddelades för tre veckor sedan att Emporia gått vidare till final och i går kväll utsågs Emporia till vinnare av priset.
- Att vinna priset som det mest innovativa köpcentret är både en belöning och en bekräftelse på våra ambitioner med Emporia. Alltsedan Emporia invigdes för drygt ett år sedan har vi fått mycket uppmärksamhet från allmänheten, samarbetspartners och kunder. Detta pris är ytterligare ett bevis på att vi lyckats med vårt mål att skapa attraktiva handelsplatser, säger Wilner Anderson, country manager på Steen & Ström Sverige.
Kriteriet för att bli nominerad i klassen ”Most innovative shopping centre” är att köpcentrumet ska ha blivit en lyckad etablering där konceptets exklusivitet, service, butiksmix, besök och omsättning bedömts av juryn.
Emporia i Malmö, som öppnade 25 oktober 2012, har även uppmärksammats för sin marknadsföring och Emporia belönades med ett guld och ett silver vid ICSC Solal Marketing Award i London tidigare i år. I september mottog Emporia dessutom den fina utmärkelsen Scandinavian Green Roof Award 2013 för sin takpark. Och i oktober utsågs Emporia till Världens vackraste shoppingcenter under World Architecture Festival.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.