På 400 kvadratmeter har man skapat en heminrednings- och designbutik där digitala medier är en integrerad del av det nya butikskonceptet ”City meets Nature”.
Bolias målsättning är att erbjuda unika designmöbler till rimliga priser. Butiken i Arkaden ligger i en nyskapad lokal på andra våningen vid entrén mot Östra Hamngatan/Drottninggatan.
Konceptet ”City meets Nature” bygger på kontrasterna mellan natur och stad samt mellan det organiska och det digitala. De 400 kvadratmetrarna bjuder på inspiration, överraskningar, humor och hög service och fungerar till stor del som ett show room.
- I Bolia.coms affärsidé ligger att möblerna tillverkas på beställning. Beställningen görs av kunderna antingen direkt i butiken eller på bolia.com. Vad man ville ha var därför en smart och kommersiell yta i ett bra läge vilket är vad vi har skapat i Arkaden, säger Kristina Pettersson Post, regionchef på Vasakronan.
Arkaden är en central del av Göteborgs modearena. Gallerian består av 25 butiker på två plan där fokus ligger på mode, design och inredning.
- Vi är glada att Bolia.com väljer just Arkaden för sin butik. Segmentet heminredning är någonting både vi och Arkadens kunder har saknat. Butiken är ett bra och spännande komplement till det övriga utbudet i gallerian, säger Kristina Pettersson Post.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.