- Vår ambition är att ligga i framkant med VR-tjänster inom vårt område. Med denna tjänstvisar vi framtidens sätt att använda 360 graders-vyer, säger Alexander Greidinger, vd på Fastout.
I mars i år inledde Fastout utvecklingen av en ny tjänst som bygger på virtual reality (VR) – en teknik som växer kraftigt över hela världen.
Nu presenterar Fastout ett första exempel som bygger på den senaste tekniken från Facebooks nya Oculus Rift-glasögon. Tillsammans med Vasakronan har en virtuell upplevelse skapats där användaren via drönarvyer kan navigera mellan olika områden och fastigheter i Kista.
Dessutom ges möjlighet att gå in i en av Vasakronans fastigheter och uppleva en interiör 360 graders VR-visning.
- Det dröjer inte länge innan VR för konsumenter slagit igenom på bred front. Och då ska Fastout ligga långt fram för att erbjuda riktigt bra upplevelser inom vårt område. Samarbetet med Vasakronan är ett bra exempel och visar på en stor potential. Den som testar den härtypen av VR-upplevelser är i princip frälst från första stund, säger Alexander Greidinger.
Det här är Vasakronans första projekt inom VR. Anställda och besökare kommer inom kort att kunna testa tjänsten vid en särskild VR-station i lobbyn på företagets huvudkontor.
Fastout är noterat på Aktietorget.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.