Birsta Husbilar har ensam agentur för de tyska märkena Carado och Eriba, vilket innebär att kunderna finns över hela Sverige. Sundsvall med närområde är dock naturligtvis huvudmarknaden.
– En verksamhet som Birsta Husbil kräver stora ytor för att kunna visa sitt sortiment samtidigt som det är viktigt med god exponering mot förbipasserande. Dessa förutsättningar finns oftast i utkanten av centrum och tack vare vår stora bredd på lokaler kunde vi erbjuda en lösning som passade mycket bra, menar Bo Tjälldén marknadsområdeschef på Diös Västernorrland.
Företaget tillhandahåller förutom nybilsförsäljning även en begagnatmarknad för både husbilar och husvagnar, en tillbehörsbutik samt en verkstadsdel.
– Efterfrågan på husbilar har ökat markant under senare år och 2011 var ett rekordår för branschen. Svenskarna satsar mycket pengar på semestern och vi ser en fortsatt god efterfrågan framöver. Därför törs vi göra den här satsningen, säger Magnus Jonsson, en av ägarna till Birsta Husbil.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av WeOffice
Ekonomi/Finansiering Vad formar ekonomin och hur märker vi att den håller på att förbättras? Ekonomijournalisten Henrik Mitelman gav sin analys på Pandox Hotel Market Day om vilken samhällsgrupp som styr vad som händer här näst.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.