I slutet av maj öppnar Pinkroom sin allra första butik i Stockholmsregionen. Butiken, som erbjuder ett stort utbud av smycken, accessoarer, doft och inredning, är en av flera lanseringar i Skärholmen Centrum.
Med märken som bland andra Victoria’s Secret, Tory Burch, Juicy Couture och Michael Kors, innebär butiksöppningen att flera internationella varumärken adderas till skönhets- och lifestyleutbudet.
– Att flera av butikerna vi välkomnar är helt nya i Stockholmsområdet är extra roligt, då det visar på Skärholmen Centrums attraktionskraft som shoppingdestination. Det är också glädjande att följa utvecklingen av centrumet som idag både har ett mycket starkt utbud och har blivit en naturlig mötesplats i södra Stockholm säger Anna Sjöberg, kommersiell projektledare på Skärholmen Centrum, som ägs av Centeni.
Skärholmen Centrum ser en fortsatt positiv trend där omsättningen till och med april i år ökade med nio procent i jämförbara enheter.
Presenteras av Technogym
Bolag Fabege fortsätter att redovisa negativ nettouthyrning även i Q2 och sammanlagt under första halvåret landar nyckeltalet på -74 miljoner, långt ifrån bolagets årsmål på plus 80 miljoner. Fabeges vd tror nu att det blir svårt att nå det målet och trots en frustration över långdragna diskussioner på marknaden har han tillförsikt om att nettouthyrningen ska ordna upp sig under årets andra halva. Här kommenterar han även den negativa belastningen i Arenabolaget och vilken effekt det kommande namnbytet och Petter Stordalen kan få framöver.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.