Försäkringskassan omorganiserar och inrättar en helt ny Nationell Telefoni Kundtjänst (NTK) på fyra platser i landet, med uppgift att hantera cirka en miljon samtal i månaden. Förutom arbetet med den traditionella verksamheten så kommer den nya verksamheten att innebära nya, stora och mycket specifika lokalbehov.
- Vi har höga krav på vår hyresvärd. Eftersom vi sedan tidigare har ett mycket bra samarbete med Landic Property på flera platser i landet valde vi att vända oss till dem även vad gäller den nya verksamheten. I både Västerås och Gävle kommer hyresvärden att genomföra omfattande ombyggnationer under året för att möta våra krav på lokaler för en modern Telefonkundtjänst. Då krävs en flexibel och lyhörd värd, och det tycker vi att Landic Property är, säger Peter Örnberg, lokalansvarig på Försäkringskassan.
Landic Property har nyligen omförhandlat uthyrningen av 16 000 kvadratmeter på tre orter åt Försäkringskassan, varav Västerås och Gävle kommer att hysa Försäkringskassans NTK. Den tredje orten är Haninge.
- Försäkringskassan är en krävande kund som vet vad de vill ha, och Landic Property är stolta över att man även i fortsättningen väljer oss som hyresvärd. För oss är hyresgästerna själva fundamentet i vår verksamhet, och vi arbetar hårt för att de ska vara nöjda, säger Tommy Sundbom, vd på Landic Property Sverige.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.