Det nya namnet gäller från och med i dag. I går kväll bjöds samtliga medarbetare in till en överraskningsfest där centrumledningen presenterade namnbytet samtidigt som hela gallerian skyltades om i hemlighet. När medarbetarna kom till arbetet i dag hade Hageby Centrum blivit Mirum Galleria.
- Mirum betyder överraskande på latin och det är precis vad vi vill vara. Därför kändes det naturligt att göra namnbytet till en överraskning. Vi hoppas att alla nyfikna, gamla som nya besökare ska känna sig välkomna, säger centrumchefen Peter Löfquist.
- Vi byter namn för att bättre passa ihop med det vi står för - en mötesplats för shopping och upplevelser. Vi vill också att fler besökare utanför Norrköping ska bli nyfikna på oss och hitta hit. Det gamla namnet fick folk att tro att vi var ett litet stadsdelscentrum. Istället är vi faktiskt det köpcentrum i Östergötland som har flest butiker och där det finns mest att välja på.
Arbetet med att skapa Mirum Galleria påbörjades under hösten 2011. Redan nu har det gjorts betydande förändringar vad gäller den inre miljön, till exempel bättre disponering av butikslokaler, förbättrad belysning och skyltning. Nya sittplatser har skapats för restaurangerna på nedre plan, där bland annat Wayne’s Coffee nu öppnat.
En 30 meter lång växtvägg tillsammans med grönskande lounge ytor ger en inspirerande och avslappnad stämning. Nya butiker som etablerat sig är Intersport och Zizzi.
Dessutom finns ett helt nytt Xbox 360 Gaming Center där spelsugna fritt kan få prova olika digitala spel.
Steen & Ström har funnit att besökarna efterfrågar upplevelser och mötesplatser. Tillsammans med Studiefrämjandet driver Mirum Galleria en Artistakademi för framtida talanger inom sång, musik och dans. Samarbetet med Norrköpings Konstmuseum är ett annat exempel på spännande projekt som engagerat besökarna på Mirum Galleria under våren.
Faktum/ Mirum Galleria
Mirum är latin och betyder överraskande. En arena för shopping, möten och upplevelser där väntade och oväntade händelser förgyller besöket. Köpcentrumet omfattar 45 500 kvadratmeter handelsyta och ett 80-tal butiker.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.