BLK DNM grundades av Johan Lindeberg i downtown NYC 2011 och spred sig snabbt över världen. Varumärket har en stark kulturell identitet som kretsar kring värdeorden jämlikhet, frihet, politik och konst, ofta uttryckt genom Lindebergs fotografi. Fokus är på denim och varje plagg/item har ett nummer; Leatherjacket 5, Jeans 17, Perfume 21, för att understryka att varumärket jobbar utanför traditionellt kollektionstänk.
BLK DNM’s nya etablering bidrar till att fortsatt utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta mötesplats inom shopping, mode och matupplevelser.
– Vi är mycket glada över att BLK DNM väljer Hufvudstadens fastighet för sin nya butik. BLK DNM’s nya satsning kompleterar befintligt utbud väl och stärker Bibliotekstan som levande mötesplats mitt i city, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
Bolag Johan Almquist är ägare till och vd för coworkingaktören A house. Han har vad han själv kallar "en brokig bakgrund", vilket, enligt honom själv, beror på att han hela tiden gjort enbart saker som han tycker är roliga. Som, till exempel, att köpa rättigheterna till bandet Kiss hela musikkatalog. – Jag har gått efter vad som vore kul att lära sig och jag har också hela tiden haft en längtan efter att lära mig nya saker.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.