Image

Digitalisering = Att förenkla kundernas vardag

Fastighetsmarknadsdagen Digitalisering Stockholm Castellum inledde förra året branschens kanske mest ambitiösa satsning på digitalisering. Och för Castellum handlar det mest om att skapa tjänster som förenklar för hyresgästerna. På Fastighetsmarknadsdagen Digitalisering berättar bolagets CDO Mattias Nyström om tänket och tjänsterna som har kommit och är på väg ut från Castellums idélabb.
Publicerad den 13 April 2018
Mattias Nyström. Bild: Castellum
Mattias Nyström.

Mattias Nyström är sedan 2017 Chief Digital Officer på Castellum. Han har lång erfarenhet från arbete med digitaliseringsfrågor ur olika perspektiv från sin position som medgrundare till affärsutvecklingsbyrån Great Works med kunder som SAS, Pernod Ricard och Danske Bank.

Testarenan Castellum Next 20 är motorn i bolagets digitala satsning. Genom samarbeten med start ups och innovativa techbolag utvecklar Castellum morgondagens kunderbjudanden och affärsmodeller. De första pilotprojekten har precis rullats ut. Flera projekt har redan sjösatts — allt från smidig paketuthämtning till att skapa "världens bästa arbetsplats".

På Fastighetsmarknadsdagen Digitalisering på Epicenter Stockholm den 8 maj berättar Mattias Nyström om hur arbetet går till i praktiken och hur de nya idéerna lyfter Castellums affär.

Fastighetsmarknadsdagen Digitalisering är ett heldagsseminarium om digitaliseringens påverkan på fastighetsbranschen. Visioner blandas med analyser av i dag och gioda exempel på hur branschen implementerar digital teknik i verksamheten.

Bland övriga talare återfinns bland andra Datschas Magnus Svantegård, Strongholds Daniel Kraft, Akademiska Hus Kerstin Lindberg Göransson, AMF Fastigheters Mats Hederos och digitaliseringsekonomen Anna Felländer.

Du ser programmet här och du anmäler dig här.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Mer från Fastighetssverige