Som vi skrev redan i våras är det tre aktörer som vill investera i det nya badhuset i Nannakvarteret i Umeå. Dessa är:
# Lerstenen, Forspro och Elite Hotels.
# Diös, Leisure Jones och Crown Asset Management.
# Norrvidden.
Kommunen avser att sälja fastigheterna i området till den intressent som har det bästa förslaget till utveckling av området. Fastighetsägare och entreprenörer ges stora möjligheter att själva föreslå hur området ska utvecklas. I kvarteren kan mycket mer än ett äventyrsbad ingå.
Nu har planerna blivit tydligare i och med att Diös och Lerstenen kompletterat sina förslag, skriver Västerbottens-Kuriren. Lerstenen har övegett planerna på kommersiella lokaler i badhusets bottenvåning och Diös kan tänka sig att bygga om Mimerskolan till ett hotell och att bygga bostadsrätter i stället för den hårt kritiserade planen på friskola.
Enligt Västerbottens-Kuriren har Norrvidden inte ännu lämnat in sina kompletterande svar.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Ekonomi/Finansiering Det är omöjligt att spå om framtiden, men vi kan se på krafterna som påverkar utveckling, säger Partner och Associate Director på Boston Consulting Group, Tim Figures, när han intar scenen på Pandox Hotel Market Day. Han delar den insikter som företagsledare, investerare och fastighetsbolag bör ta hänsyn till.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.