Målet med det nya matkonceptet är att skapa en matupplevelse för en bred publik i en modern miljö. Restaurangen, som ännu inte har fått ett namn, är över 1 000 kvadratmeter stor och blir indelad i zoner som passar olika typer av sällskap; familjedel, sportbar, event/företagsdel och loungeavdelning.
– Det nya matkonceptet har en modern och urban prägel som kombineras med det redan inarbetade traditionella John Scott’s. Därmed öppnar vi upp för nya målgrupper och nya miljöer. Vi har utvecklat det nya konceptet i nära samarbete med Citycon som har stor erfarenhet av gallerior och dess besökare, säger Pierre Fredriksson, driftchef på John Scott’s som ägs av Kopparbergs Bryggeri.
– Vår målsättning är att skapa ett starkt restaurangutbud i gallerian eftersom butiker och restauranger tillsammans är mycket attraktivt. Det nya matkonceptet blir unikt för västkusten som hittills har saknat den här typen av matställen, säger Martin Kjellman, Leasing Director på Citycon.
Många hyresgäster är nu klara för Mölndal Galleria.
– Uthyrningen har gått snabbare än vi har räknat med och i fortsättningen kommer vi att jobba i lugnare takt för att kunna ge Mölndalsborna den allra bästa mixen av starka varumärken, förstklassig service samt ett brett och attraktivt matutbud, säger Martin Kjellman.
Här följer listan på de hyresgäster som Citycon väljer att offentliggöra:
Apoteket
Bodyshop
Espresso House
Guldfynd
HM
Hobbex
ICA
John Scott’s
Kappahl
Kjell & Co
Kronans Droghandel
Life
Lindex
MQ
Nikita
Nordic Wellness
Rituals
Rosegarden
Specsavers
Synoptik
Synsam
Systembolaget
Teknikmagasinet
Tele2
Tre
Vacker
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.