Retail Awards är den svenska detaljhandelns pris. Bakom arrangemanget står bland andra Dagens Handel och Svensk Handel.
I går kväll hölls Retail Awards-galan på Cirkus i Stockholm.
Kungsmässan i Kungsbacka utsågs till Sveriges bästa köpcentrum.
Juryns motivering löd: "Ett bra utbud och snygg design i kombination med en långsiktig marknadsföring gör detta köpcentrum till en värdig vinnare."
Ingemar Nilsson, vd i Fastighetsägaren Aranäs AB förklarar i Dagens Handel varför Kungsmässan är det bästa köpcentret:
– Tack vare ett konsekvent och målmedvetet utvecklingsarbete under de senaste två åren, där vi har breddat utbudet och fått in 20 nya varumärken i huset. 2007 ökade vi besökarantalet med 24 procent och omsättningen med elva procent.
Den 13 mars öppnar Clas Ohlson i Kungsmässan på 1500 kvadratmeter.
– Då tillför vi ett nytt sortiment och ny yta. Sedan ska vi långsiktigt förbättra trafik- och parkeringssituationen. På sikt ska vi öka antalet parkeringsplatser med 200-500 stycken, säger Ingemar Nilsson.
Övriga vinnare på Retail Awards 2008:
Årets butik: Paus Ljud och Bild.
Bästa butikssäljare: Ingeborg Autried, NK Manlig Depå, Stockholm.
Bästa kedja: Gina Tricot.
Årets inredningsidé: Gooh.
Årets komet: Odd Molly.
Bästa säkerhetslösning: Coop Nära.
Årets medvetna butik: Norrgavel.
Årets e-handel: Stadium.
Bäst på ny teknik: Hennes & Mauritz.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.