För att ytterligare stärka sin position inom automotive-sektorn och varumärkesarkitektur startar Ettelva nu affärsområdet Ettelva Automotive. Målsättningen är att kunna erbjuda bilbranchen bättre service med enklare kontaktvägar, större erfarenhetsbank och snabbare leveranstider. Ettelva kommer också att satsa på mer avancerad hantering av Corporate Identity-standarder och effektivisering av samordning med verkstadsentreprenader i byggskedet.
Under nästan ett decennium har Ettelva samarbetat med BMW Group Northern Europes gällande implementering av varumärkesarkitektur för deras återförsäljarnät på ett tjugotal orter i hela landet. Ettelva har även ritat den första Jaguar Land Rover-anläggningen i Skandinavien enligt det nya varumärkeskonceptet ”Arch”.
Magnus Troedsson, arkitekt och partner med gedigen specialkompetens inom varumärkesarkitektur, kommer att ansvara för utvecklingen av det nya affärsområdet. Han är utbildad vid BMW Brand and Customer Institute i München och vid JLR Training Centre i Birmingham och arbetar i nära samarbete med bilföretagens egna arkitekter och rådgivare i Tyskland.
– Varumärkesbyggande arkitektur är avgörande för att stärka våra kunders position i branschen. Därför är vi extra stolta över att kunna erbjuda tjänster av certifierade CI-arkitekter för tongivande premium-märken som BMW, MINI, Jaguar och Landrover, säger Magnus Troedsson.
Bygg/Arkitektur På söndag slår portarna till det nya hotellet Clarion Karlatornet upp portarna för kunder. Men redan under tisdagen fick Fastighetssverige komma in och titta och njuta av utsikten från utsikten från 58:e våningens sviter.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.