Vasakronan har under nästan tio år utvecklat Vasakronan Service Partner till ett väletablerat bolag och intensifierar nu arbetet med att erbjuda en komplett service till sina kunder. Vasakronan och Coor Service Management har ambitionen att tillsammans etablera en helt ny standard för leverans av servicetjänster i Sverige.
– Det har varit ett stort intresse för att köpa Vasakronan Service Partner och det har varit viktigt att hitta en köpare som delar vår ambition att utveckla kvaliteten i leveransen av den här typen av kompletterande servicetjänster, säger Fredrik Wirdenius, vd för Vasakronan.
- Vasakronan Service Partner är ett välskött servicebolag med stor kompetens, en intressant kundbas och ett mycket gott rykte. Vår ambition är att ytterligare utveckla bolaget genom att tillföra en större bredd i tjänsteutbudet och även utvidga verksamheten geografiskt. Vi är också glada över att inleda ett samarbete med Vasakronan, där vi gemensamt ska utveckla och utöka servicen till deras hyresgäster, säger Staffan Ebenfelt, vd för Coor Service Management i Sverige.
– Vi tycker att det här är ett spännande och naturligt steg i vår utveckling och vi ser fram emot att bli en del av ett bolag som har servicetjänster som sin kärnverksamhet, säger Pia Clark, vd för Vasakronan Service Partner.
Vasakronan Service Partners största servicenav är Kista Science Tower, Kista Entré och Garnisonen i Stockholm samt Lilla Bommen i Göteborg. Omsättningen uppgick 2008 till cirka 150 miljoner kronor. Coor köper samtliga aktier i Vasakronan Service Partner.
Ernst & Young Transaction Advisory Services, och MAQS Advokatbyrå har varit Vasakronans rådgivare i affären.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.