På det tionde året som partner till klubben flyttar Sernekes varumärke från ryggen till bröstet på matchtröjorna, något som Sernekes vd och koncernchef Ola Serneke ser som en naturlig utveckling av bolagets engagemang i IFK.
– När vi först gick in som sponsor för tio år sedan sa vi att vi skulle växa med IFK. När vi nu har växt som bolag så ska vi fortsätta att engagera oss i klubben än mer, därför är det en naturlig utveckling att hänga med även som största partner, säger Ola Serneke.
– Man går in i en sådan här satsning för att skapa något som attraherar unga att träna och som skapar en bättre folkhälsa. Vår sponsringsstrategi är att vi ska skapa bättre möjligheter för nästa generation. Föreningslivet betyder mycket för Sverige och det vill vi gärna vara med att skapa ännu bättre förutsättningar för.
Sernekes engagemang i IFK Göteborgs utveckling och arbete har under åren tagit sig uttryck på fler tydliga sätt än bara på lagets tröjor. 2012 invigdes klubbens "hem" Kamratgården och 2015 även Prioritet Serneke Arena, Nordens största multisportarena med fullstor fotbollsplan, där klubben tränar och bedriver både sin fotbollsakademi och skolverksamhet. Serneke har byggt båda dessa anläggningar. Serneke har även del i IFK Göteborgs CSR-arbete, där projektet "Planer för framtiden" – anläggandet av fotbollscourts i några av Göteborgs förorter – är ett exempel.
– Vi är oerhört nöjda med att Serneke väljer att visa att man tror på den vägen som klubben har stakat ut för framtiden genom att signera ett femårigt avtal som huvudpartner. säger Max Markusson, klubbdirektör i IFK Göteborg.
Att tänka samhällsbyggande med idrotten i centrum, för att skapa bättre folkhälsa, integration och mötesplatser över generationer, har blivit något av ett signum för Serneke. Flera projekt drivs för närvarande i linje med denna tanke, bland annat i stadsdelen Karlslund i Landskrona och i Järfälla utanför Stockholm.
Serneke har ett stort sponsorengagemang i hela landet, med omkring 130 föreningar och enskilda utövare på listan, mest inom idrott men även inom kulturverksamheter. Många av sponsorskapen riktar sig till de egna anställda som är engagerade i föreningslivet.
– Det är ett sätt att skapa stolta medarbetare som engagerar sig utanför arbetet för att skapa en bättre folkhälsa. Det är helt i vår linje med att bidra till samhället på ett positivt sätt, avslutar Ola Serneke.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.