Friends of Bibliotekstan är ett co-retailkoncept framtaget av Slash.ten där varumärken under en avgränsad period erbjuds en försäljningsyta. Där kommer både konsumenter och varumärken få möjligheter att mötas på ett nytt flexibelt och intressant vis där både teman och aktörer kan skifta beroende på bland annat säsong och lanseringar.
– Vi vill att en fysisk retail-etablering ska vara enkel, lönsam och spännande för alla inblandade. Framtidens retail som egentligen borde kallas samtidens retail behöver vara mycket mer flexibel, snabbrörlig och intressant vilket vi försöker skapa på alla de platser vi är med och driver eller utvecklar", säger Anton Granlund, vd på Slash.ten.
Det initiala temat utgår från urbant manligt mode där aktörer som Lexington, Elvine, Arild Links och Bread and Boxer tar plats. Under hösten kommer även andra varumärken dyka upp med kortare nedslag för att göra platsen föränderlig och aktuell.
– Friends of Bibliotekstan är ett roligt och inspirerande nytt koncept som möjliggjorts genom Slash.tens stora nätverk och retailerfarenhet. Butiken kommer att komplettera Bibliotekstans befintliga utbud och höjer nyhetsvärdet via sitt ständigt varierande utbud, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.
Bolag Han har grundat flertalet bolag inom fastighetsbranschen och enligt honom själv vill han modernisera branschen från grunden. Samtidigt är Omid Noghabai tydlig med hur han ser på digitaliseringsarbetet: – Det ska vara koncept som gör att man som fastighetsägare faktiskt sparar pengar. Då kommer jag att investera i det.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.