Kasai blev snabbt en populär destination för mat- och dryckesupplevelser när de öppnade sin första restaurang i Stockholm 2016. Sedan dess har de öppnat ytterligare en restaurang i Stockholm och expanderat till Malmö och Visby. Konceptet Kitchin, som etableras i Shopping galleria, erbjuder ett urval av restaurangens mest populära rätter och drinkar.
– Att få välkomna Kasai Kitchin till Shopping är en viktig pusselbit i arbetet med att stärka såväl staden som gallerian som konkurrenskraftig mötesplats. Ikeas etablering i Smedjan, coworking-aktören T22s expansion på plan 2 i Shopping och Kasais heta restaurangsatsning i markplan är tre exempel på hur utbudet utvecklas för att möta det ökade intresset för Luleå, säger Johan Lång, affärschef, Diös Luleå.
– Vi vill att gästen ska känna igen sig i atmosfären och känna att all fokus ligger på den japanska andan, presentationen av rätterna, drinkarna och de noga utvalda råvarorna. Samtliga rätter är lika enkla att ta med som att avnjuta som plats, varje sig det är för en lunch, afterwork, kväll med vännerna eller hemma, säger Jens Bolmstedt, vd, Kasai.
Luleås pulserande stadskärna, expansiva näringsliv och de utvecklingsplaner som finns har legat till grund för Kasais beslut att etablera sig i staden.
– Vår expansionsresa är påbörjad och det känns otroligt kul att öppna i Luleå och erbjuda alla Luleåbor en härlig mat- och dryckesupplevelse. Vi kommer att kunna tillföra mycket till det befintliga utbudet i stan och det är roligt att både franschisetagaren Najib och Diös ser Kasai Kitchin som ett koncept att satsa på, fortsätter Jens Bolmstedt, vd, Kasai Kitchin.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.