K25 har valt att mäta båda hur besökarna rör sig inne i själva lokalen, för att kunna optimera lokalens användning, men även hur stor konverteringsgraden är baserat på hur många som passerar utanför jämfört med hur många som går in. Utöver detta framgår antalet besökare, nedbrutet på tidsintervall, samt hur länge varje besökare stannar i lokalen. K25 har även valt att erbjuda gratis wi-fi till sina gäster via Bumbee Labs system.
– Det intressanta med informationen vi får från Bumbee Labs är att den går så mycket djupare än att bara mäta hur många besökare vi har. Att vi kan se exakt hur våra kunder rör sig i lokalen och hur länge de stannar här har gjort att vi har kunnat förbättra vår verksamhet, både för kunderna och för våra restauranger. Vi skulle över tiden eventuellt kunna anpassa lokalernas utformning och öppettider för att bättre passa mot våra kunders beteende. Vi gissar inte – vi vet, säger Michel Maiden, manager K25.
Handel Den hajpade amerikanska hamburgerkedjan Five Guys kommer till Sverige i höst – och det gör den med hjälp av en svensk tandläkare. Noel Abdayem är serieentreprenören som står bakom NCPA Capital som har fått masterfranchise-rättigheterna för hamburgerkedjan – målet är minst 20 restauranger på fem år varav hälften i Sverige. För Fastighetssverige berättar han om varför han ger sig in i restaurangbranschen, hans långa kärlek till den amerikanska kedjan och risken han tar i att etablera ännu en hamburgerkedja på en redan överhettad marknad.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.