För att effektivisera tågunderhållet i regionen byggs depån om för att anpassas till Västtrafiks behov. Samtidigt byggs lokalerna ut med 1 300 kvadratmeter för kontor och lager.
- För oss är det viktigt att vara lyhörda för Västtrafiks önskemål och tillsammans utvecklar vi depån för att säkerställa deras behov av effektivt tågunderhåll, säger Peter Larsson, affärsutvecklare på Jernhusen.
Byggstart planeras till mars och ombyggnaden beräknas stå färdig till Västtrafiks tidtabellsskifte i december.
- Det nya arbetssättet, att tillsammans med ägaren av depån formalisera och utveckla lösningar i projektet, har fallit väl ut. Vi är mycket nöjda med samarbetet och har som ambition att i framtiden vara en aktiv part i utvecklingen, säger Robert Johansson, affärsutvecklare och ansvarig för depåer på Västtrafik.
Jernhusen har i dag ett nätverk av depåer som kompletterar varandra, både inom och mellan regioner. Sävenäs Depå i Västra Götaland är ett exempel på hur företaget utvecklar befintliga depåer. Jernhusen utvecklar även helt nya depåer och förvärvar ny mark för att bygga nytt på helt nya platser där efterfrågan från kunder finns, exempelvis depåerna i Boxholm och Raus.
Med rätt placerade depåer, utifrån kundernas behov, bidrar Jernhusen till en effektivare infrastruktur då färre tåg behöver köra tomma på järnvägen för att komma till depåerna. Effektivisering genom minskad tomkörning bidrar i sin tur till minskade kostnader och trängsel på spåren, vilket kommer resenären till nytta.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Transaktioner Under onsdagen meddelade Titania att de efter långa förhandlingar kommit till ett avtal med Klövern om ett framtida förvärv. 416 bostäder i en lagakraftvunnen detaljplanerad vid Huddinge station. Vd Einar Janson berättar om deras ambitioner för 2025 och förutsättningarna för ytterligare förvärv.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.