Den positiva utvecklingen av besöksnäringen i Luleå gör att det finns en ökad efterfrågan av hotellrum i city. Clarion Hotel Sense etablerades för tre år sedan och satsar nu, tillsammans med Diös, på att kunna ta emot ännu fler gäster.
– Vi vill vara en stor del av stadsutvecklingen i Luleå och det känns fantastiskt att bidra till ytterligare expansion inom besöksnäringen. En ökad efterfrågan på hotellrum visar på ett stort intresse för Luleå för tillresande gäster, säger Johan Lång, affärsområdeschef Norrbotten, Diös.
– Vi tror stenhårt på Luleå som destination och besöksmål och väljer därför att göra denna stora satsning, säger Hilding Holmqvist, ägare till Clarion Hotel Sense.
– Vi är fantastiskt nöjda med hur verksamheten har utvecklats under de dryga tre år som gått sedan vi öppnade hotellet och beläggningen är nu på en så hög nivå att vi behöver fler hotellrum för att möta den stora efterfrågan, säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.