Memo Hussein arbetar som marknadskoordinator på Botkyrkabyggen och förklarar satsningen via Facebook:
- När vi har utvärderat vårt KompisBo-koncept ser vi att unga söker sig bort från den traditionella sökningen via vår webb. Samtidigt ser vi hur allt fler företag använder Facebook som ett verktyg för att utveckla sin verksamhet. Därför ser vi fram emot att kunna erbjuda unga ett bra boende med hjälp av Facebook.
KompisBo lanserades av Botkyrkabyggen under 2007, för att gynna de unga i den då svåra bostadsmarknaden. Konceptet innebär att två personer mellan 18-30 år kan dela på ett förstahandskontrakt. Kompisarna får varsitt avtal för det egna sovrummet, och delar på de gemensamma utrymmen som kök, hall, vardagsrum och badrum. Inkomstkraven för KompisBo är något lägre än vanligt.
- Vi skapade ett koncept som skulle förbättra unga människors chanser till ett bra boende. De flesta som vill flytta hemifrån, vill kanske dela boende med en kompis. Nu tar vi det ett steg längre och använder Facebook, säger Memo Hussein.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.