Rekryteringen av Tomas Solberg, Patrik Ageman och Jan Jedenborg, som alla tre tidigare arbetat på DTZ i Stockholm, är en naturlig fortsättning på den strategi som Bjurfors Sverige AB:s nya ägare Ola Lundqvist och Mats Ljung Bjurfors Sverige AB slagit fast. Ägarduons mål är att expandera inom de två verksamhetsgrenarna privatmarknad och näringsliv.
- Det är oerhört roligt att vi nu är i hamn med rekryteringen av Solberg, Ageman och Jedenborg. De är mycket erfarna och etablerade i Stockholm och kommer att spela en viktig roll i vår fortsatta satsning på Bjurfors Näringsliv, säger Mats Ljung, styrelseordförande i Bjurfors Sverige.
- Med vår senaste nyrekrytering kan vi också spetsa vårt erbjudande inom områdena nyproduktion och ombildningar av hyresrätter till bostadsrätter . Vi ska nu ännu tydligare etablera Bjurfors Näringsliv i Stockholm, Göteborg och Malmö, det vill säga inom den kommersiella fastighetsmarknaden. Vi håller därför dörren öppen för ännu fler rekryteringar av såväl nya medarbetare som franchisetagare, säger Mats Ljung.
Satsningen på Bjurfors Näringsliv är en vidareutveckling av en verksamhetsdel inom vilken Bjurfors varit aktiv sedan mitten av 1980-talet. Bjurfors fokus är de små och medelstora fastighetsbolagen. Det är också en målgrupp som ligger nära den som företaget har inom privatmarknaden.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.