Myran som symbol har varit en självklar del av Wallenstams logotyp och varumärke sedan 50-talet och symboliserar bland annat samarbete, uthållighet, styrka och konsten att bygga flerfamiljshus på noga utvalda ställen. Egenskaper som värdesätts högt inom bolaget.
– Vår myra har nu fått en mer designad och modern utformning. Vi utvecklas ständigt som bolag och med det behöver även vår visuella identitet utvecklas, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.
Den nya logotypen finns i två olika versioner och kombineras med färger i djupa kulörer och accentfärger som är fulla av energi, innovation och kreativitet. Allt inspirerat av den livfulla, pulserande stad Wallenstam är med och utvecklar.
– Alla inom Wallenstam arbetar varje dag med att utveckla, bygga och ta hand om människors hem, arbetsplatser och lokaler. Ett engagemang som sträcker sig långt utanför de byggnader vi tillför och på ett fint sätt tar sig uttryck i vår uppdaterade logotyp och visuella identitet, säger Hans Wallenstam.
Design- och varumärkesbyrån Paradigm Brand Consultancy anlitades för uppdraget att ta fram en logotyp och visuell identitet för Wallenstam för att tydligare spegla bolagets vision och värderingar.
Bolag Sparbössan är väldigt selektivt som fastighetsbolag: Fastigheterna i portföljen bör ha ett kulturhistoriskt eller arkitektoniskt värde. Så när vd Sara Östmark pratar om att bolaget är inne i en "tillväxtresa", ja, då är det tillväxt på egna villkor och i egen takt. – Det handlar om vilken typ av organisation man vill jobba i, berättar hon för Fastighetssverige.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.